Tiktok lancerer annonceværktøj

Det sociale medie sender nu sit såkaldte search ad-værktøj på markedet til brands i Danmark og Europa.
Værktøjet er allerede udrullet i flere lande, og nu kommer turen altså til Danmark. | Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Værktøjet er allerede udrullet i flere lande, og nu kommer turen altså til Danmark. | Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix

Danske annoncører kan snart få deres reklamer placeret i Tiktoks søgeresultater. Det er målet med lanceringen af platformens såkaldte search ad-værktøj på det danske og europæiske marked, skriver Markedsføring.

Værktøjet er allerede udrullet i flere lande, og nu kommer turen altså til Danmark. Ifølge Tiktok gør værktøjet det muligt for brands at målrette deres annoncer mod de søgninger, brugerne laver på platformen.

Det kan give annoncerne større relevans for den unge målgruppe, ligesom annoncerne vil dukke op side om side med det brugergenererede indhold på platformen, skriver Tiktok i pressemeddelelsen.

Når annoncører aktiverer Search Ads Toogle, bliver en reklame automatisk genereret ved at bruge det eksisterende annonceindhold fra selskabet.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også