Danske detailister skiller sig ud: Prioriterer fysisk udvidelse over online

I en undersøgelse med 26 lande er danske detailhandlere de eneste, hvor flere går med planer om at udvide til nye markeder gennem fysiske butikker end via webshop.
”Vi er i Danmark et af de mest teknologiske lande i verden, og på den baggrund skulle man tro, at planer om ekspansion uden for Danmarks grænser ville ske online,” siger detailanalytiker Bruno Christensen. | Foto: Finn Frandsen
”Vi er i Danmark et af de mest teknologiske lande i verden, og på den baggrund skulle man tro, at planer om ekspansion uden for Danmarks grænser ville ske online,” siger detailanalytiker Bruno Christensen. | Foto: Finn Frandsen

28 pct. af danske detailvirksomheder svarer i en ny undersøgelse fra platformen Adyen, at de går med planer om at ekspandere med fysiske butikker til nye markeder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også