6,3 pct. af danske virksomheder benytter online markedspladser
Danske virksomheders brug af markedspladser som Amazon til at sælge deres varer er under gennemsnit for EU-lande. Tallet er bekymrende lavt, mener Dansk Industri.
![Et af Amazons varelagre i Rheinberg, Tyskland. | Foto: Martin Meissner/AP/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15751586/m8jibp/ALTERNATES/schema-16_9/20190214-144357-3-5152x2894ma.jpg)
Online markedspladser som Amazon og Alibaba bliver i lav grad benyttet af danske firmaer, skriver Børsen på baggrund af tal, som Dansk Industri har trukket fra statistikbanken Eurostat.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Amazon søsætter nye tiltag målrettet dansk marked
For abonnenter