Lokale dagligvarebutikker lokker kunder med 'ja tak-tilbud'

Opslagene på Facebook kan løfte dagsomsætningen i en af Coops butikker med 30-70 pct., siger marketingchef til Politiken. 
Lokale 'ja tak-tilbud' på supermarkedernes Facebook-profiler er i færd med at erstatte trykte annoncer, lyder det fra marketingchef i Coop. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr
Lokale 'ja tak-tilbud' på supermarkedernes Facebook-profiler er i færd med at erstatte trykte annoncer, lyder det fra marketingchef i Coop. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr

Som et alternativ til Coops centralt styrede, landsdækkende tilbud lokker flere og flere af koncernens butikker med lokale, skræddersyede ’ja tak-tilbud’ på Facebook – og inflationen har kun boostet opslagenes succes. Det skriver Politiken

Ja tak-opslagene kan for en kort periode løfte en butiks omsætning markant, og har ”langt hen ad vejen erstattet trykte annoncer i lokale aviser,” siger seniormarketingchef i Coop Rikke Bangild til Politiken. 

Tilbudstypen fungerer således, at kunderne skriver ”ja tak” i kommentarfeltet til en butiks opslag med tilbud på varer, der enten udbydes i begrænset antal eller for en tidsbegrænset periode, for så at modtage et ordrenummer, som de kan hente varerne med i butikken. 

”Vi kan konkludere, at det virker, hvis butikkernes indsats er struktureret og veldrevet. Så kan det løfte en dagsomsætning med 30-70 procent. Det er meget,” siger Rikke Bangild. 

De fleste af Coops Kvickly- og Superbrugsen-butikker har en Facebook-profil, de bruger som annoncekanal, men det kræver tid, digitale kompetencer og en stor gruppe af følgere for hver enkelt butik at få succes med markedsføringen, påpeger Rikke Bangild. 

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også