Virksomheder fortsætter brug af Google Analytics i strid med reglerne

73 pct. af respondenterne svarer i en ny rundspørge, at de fortsat bruger værktøjet uden at have foretaget de ændringer, der skal til, for at anvendelsen er lovlig.
Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix

Tre ud af fire virksomheder svarer i en ny rundspørge, at de har fortsat deres brug Google Analytics uden at indføre supplerende foranstaltninger, som ellers er påkrævet, efter at Datatilsynet sidste år meddelte, at brug af statistikvækrtøjet uden supplerende foranstaltninger er i strid med EU-lovgivningen. Det skriver Mediet Markedsføring.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også