Svensk dyrebutik opkøber konkurrent
![Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15322606/t4qqn9/ALTERNATES/schema-16_9/20160911-083935-pf-1920x1280we.jpg)
Dyrebutikken Zoo.se, der både har fysiske butikker og en onlineforretning, har opkøbt konkurrenten Tinybuddy i en handel til mere end 100 mio. svenske kr. (godt 65 mio. danske kr.), skriver svenske Dagens Industri.
De to spillere sælger begge dyrefodder og -tilbehør, og mens Zoo.se har omkring 300 ansatte og en toplinje på 800 mio. svenske kr., har Tinybuddy 25 medarbejdere og en omsætning på 120 mio. svenske kr.
Zoo.se har i dag 14 fysiske butikker i Sverige og onlinehandel i en række europæiske markeder, mens Tinybuddy udover salg på det svenske marked også sælger til onlinekunder i Danmark og Tyskland.
”Tinybuddy er med deres digitale tilgang og entreprenør-attitude et perfekt match for os, og vi vil fortsætte med at bearbejde markedet via to stærke brands,” siger Christer Åberg, adm. direktør i Zoo.se.