Svensk dyrebutik opkøber konkurrent

Svenske dyreforretninger, der også satser på andre europæiske markeder – herunder Danmark – går sammen i millionhandel.
Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix
Arkivfoto. | Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix

Dyrebutikken Zoo.se, der både har fysiske butikker og en onlineforretning, har opkøbt konkurrenten Tinybuddy i en handel til mere end 100 mio. svenske kr. (godt 65 mio. danske kr.), skriver svenske Dagens Industri.

De to spillere sælger begge dyrefodder og -tilbehør, og mens Zoo.se har omkring 300 ansatte og en toplinje på 800 mio. svenske kr., har Tinybuddy 25 medarbejdere og en omsætning på 120 mio. svenske kr. 

Zoo.se har i dag 14 fysiske butikker i Sverige og onlinehandel i en række europæiske markeder, mens Tinybuddy udover salg på det svenske marked også sælger til onlinekunder i Danmark og Tyskland. 

”Tinybuddy er med deres digitale tilgang og entreprenør-attitude et perfekt match for os, og vi vil fortsætte med at bearbejde markedet via to stærke brands,” siger Christer Åberg, adm. direktør i Zoo.se.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også