Digital rådgiver advarer: "Lad være med at kalde det bæredygtigt"

E-handelskonference 2022: Selvom affald og transport er kommet på den neongrønne lystavle i e-handlen, skal netbutikkerne længere ind i forretningsmodellen for at levere på bæredygtighed, siger digital rådgiver Astrid Haug.
Der skal være substans bag ordene, og gerne nogle, kunderne selv kan dykke ned i, når netbutikker bruger betegnelser som bæredygtig om deres produkter, siger rådgiver Astrid Haug. | Foto: Gregers Tycho/ERH
Der skal være substans bag ordene, og gerne nogle, kunderne selv kan dykke ned i, når netbutikker bruger betegnelser som bæredygtig om deres produkter, siger rådgiver Astrid Haug. | Foto: Gregers Tycho/ERH

På midten af bordene, der står spredt til Dansk Erhvervs E-handelskonference, ligger en lille bunke lykkekager fra sponsoren Shipmondo med påskriften ”klimaneutralt produkt” på bagsiden af deres indpakning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også