DetailWatch

Bestseller-ejer og nordisk e-handelshus investerer i AI-løsning til netbutikker

Anders Holch Povlsens venturefond og det nordiske e-handelshus Blazar Capital sender kapitalindsprøjtning i millionklassen efter aarhusiansk virksomhed, der skal gøre vareindkøb lettere for netbutikker.

Foto: Hakio / PR

Den aarhusianske startup Hakio hjælper andre virksomheder med at købe varer ind i rette mængder og på de rigtige tidspunkter gennem en digital platform, der bruger kunstig intelligens og avancerede machine learning-algoritmer.

Det har virksomheden nu fået en investering i millionklassen til at udvikle yderligere, blandt andet fra Bestseller-ejer Anders Holch Povlsens venturefond Founderment og det nordiske e-handelshus Blazar Capital, der har investor Christian Arnstedt som adm. direktør.

”Jeg kunne se en helt naturlig synergi mellem den type af virksomheder, vi ellers er medejere i, og Hakio, som jo er en løsning sat i verden for at gøre livet nemmere for e-handelsvirksomheder. Så på tværs af vores brands så vi et åbenlyst behov for et værktøj som deres,” udtaler Christian Arnstedt i en pressemeddelelse.

Hakio slår sig op på at kunne hjælpe virksomheder med at undgå afskrivning af lagerbeholdning og sikre, at der er varer på hylderne – også de digitale – når kunderne efterspørger dem.

”Vi startede Hakio ud fra en vision om, at man ved bedre brug af den tilgængelige data kan få en meget bedre forståelse for efterspørgslen af sine varer. På den måde kan vi hjælpe e-handelsvirksomheder med at have de rette produkter på hylden på de rette tidspunkter” udtaler Malte Bjerg Vittrup, stifter og adm. direktør i Hakio.

Også Thomas Jensen, der er stifter og adm. direktør i betalingsfirmaet QuickPay, har lagt penge i Hakio.

Dansk modegigant satser på nyt kønsneutralt tøjmærke

Jacob Risgaard og Coolshop på vej med ”større EU-satsning”

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede