DetailWatch

Boohoo advarer om nulvækst i første halvår

Britiske Boohoo, der gik på børsen i 2014, forudser en lav encifret salgsvækst i år, skriver Bloomberg News.

Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix

Den britiske tøjforhandler Boohoo er onsdag ikke in hos investorerne, der frasælger aktier i stor stil, efter at selskabet har advaret om en flad vækst for omsætningen i første halvår som følge af øgede returneringer.

Det skriver Bloomberg News.

For hele året ser Boohoo nu en lav encifret salgsvækst. Det vil i så fald være den mindste vækst, siden selskabet gik på børsen i 2014.

Dertil venter Boohoo en lønsomhed, der er lavere end selskabets historiske gennemsnit.

Onlinesalget af tøj er blevet sværere som følge af coronapandemien, hvor flere i tøjbranchen har udvidet onlinehandlen for at skaffe kunder.

”Vi ser Boohoo som værende følsom over for yderligere tab af markedsandele,” skriver analytiker Sherri Malek fra RBC Europe ifølge Bloomberg News.

Sidste år måtte den britiske tøjforhandler sænke forventningerne to gange - blandt andet på grund af et stort antal returvarer.

Aktien falder 15,1 pct. til 67,90 pence på børsen i London.

Ikonisk dansk modefirma vender tocifret millionunderskud til overskud

Ganni-stiftere og Tommy Ahlers lancerer grønt investeringsselskab

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede