DetailWatch

Danske virksomheder er gode til nethandel – men går glip af gylden eksportvej

TEMA: E-eksport: Danske detailvirksomheder er gode til nethandel, men mest inden for landets grænser. Dermed går de glip af stort potentiale, siger Dansk Industri. ”Vi kan se, at de virksomheder, der er dygtige til både e-handel og eksport, altså bare tjener væsentligt flere penge”

Jacob Kjeldsen er branchedirektør i DI Handel. | Foto: Søren Nielsen

”Den gode nyhed er, at det går lidt fremad. Men den dårlige nyhed er, at det går for langsomt.”

Sådan lyder Jacob Kjeldsens vurdering af, hvordan de danske virksomheder generelt klarer sig, når det gælder e-eksport – altså onlinesalg på eksportmarkederne, hvad enten det er Skandinavien, EU eller USA hvor nethandlen også er modnet og i vækst.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs