Costco overgår forventningerne

Tredjekvartalsresultaterne bærer præg af, at forbrugerne strømmer til Costcos butikker efter billige dagligvarer og tilbud.
Costco mærker særligt fremgang i salget af friske fødevarer og bagerbrød. | Foto: Gene J. Puskar/AP/Ritzau Scanpix
Costco mærker særligt fremgang i salget af friske fødevarer og bagerbrød. | Foto: Gene J. Puskar/AP/Ritzau Scanpix

Amerikanske forbrugere, der fortsætter deres tilbudsjagt, gav i tredje kvartal medvind for detailkæmpen Costco, som således overgik omsætningsforventningerne. 

Det skriver Reuters på baggrund af kvartalsregnskabet, der landede torsdag eftermiddag. 

Omsætningen steg i kvartalet med 9,1 pct. til 58,52 mia. dollar, mens indtjeningen rundede 1,68 mia. dollar mod 1,30 mia. dollar samme kvartal sidste år.

Særligt var der fremgang i salget af friske fødevarer og bagervarer - en kategori, som Costco på det seneste har haft større fokus på, eftersom forbrugerne, der fortsat bakser med høje leveomkostninger, i stigende grad valgte at spise hjemme fremfor ude. 

Således har Costco også, skriver nyhedsbureauet, udvidet sortimentet af brød og kager, herunder med morgenboller og chokoladekage, for nyligt.

(Denne artikel er leveret i samarbejde med vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også