Udvidelseslysten tilbage i amerikanske dagligvarekæder
Efter en række år, der har båret præg af en lidt større forsigtighed og tilbageholdenhed, er udvidelseslysten nu tilbage blandt de amerikanske dagligvarekæder.
Senest har Target tilsluttet sig rækken af dagligvarekæder, der sætter gang i butiksåbningerne som led i kampen om markedsandelene, skriver Reuters.
Kæden har nu planer om at åbne yderligere 300 butikker og ombygge de eksisterende 2000, mens konkurrenten Walmart har i sinde at åbne yderligere 150 butikker.
For Tagets vedkommende vil det mestendels være åbninger af store butikker, og disse skal efter planen finde sted over det kommende årti. Derudover skal der også frigøres mere plads til madsalget i butikkerne, da denne kategori siden 2019 har bidraget med et mersalg på 8 mia. dollars.
Target kunne for nyligt præsentere regnskabstal for årets fjerde kvartal, hvor det sammenlignelige salg faldt 4,4 pct. mod ventede 4,5 pct. - noget, der fik selskabets aktie til at stige i formarkedet.
”Vores teams indsats ændrede momentum i vores forretning og forbedrede yderligere vores salgs- og trafikudvikling i fjerde kvartal, samtidig med at lønsomheden oversteg forventningerne,” lød det fra Brian Cornell, bestyrelsesformand og administrerende direktør for Target, i regnskabet.
(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, FødevareWatch)
Relaterede artikler
Aldi åbner 800 butikker i USA
For abonnenter