Ny rapport spår priskrigen i supermarkederne vil fortsætte to-tre år

Udviklingen med inflationskrise og økonomisk usikkerhed har skubbet forbrugerne retur til fokus på pris i dagligvarehandlen. En ny rapport peger på, at den udvikling vil fortsætte de næste par år.
Gennem en periode har der i dagligvarehandlen været stort fokus på bl.a. prismatch mellem kæderne som led i kampen om forbrugerne. | Foto: Finn Frandsen
Gennem en periode har der i dagligvarehandlen været stort fokus på bl.a. prismatch mellem kæderne som led i kampen om forbrugerne. | Foto: Finn Frandsen
AF JESPER OLESEN

Mens højlydte krav fra visse forbrugere om øget fokus på bæredygtighed, klima, økologi og dyrevelfærd ruller, vil én faktor fortsat præge dansk dagligvarehandel de næste par år: pris.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også