Julehandlen bar præg af stigende omsætning men pressede avancer

I Coop oplevede man en ”spirende optimisme” blandt kunderne. Avancemæssigt blev det dog mere presset. 
Lidt mere forbrugeroptimisme, men haltende indtjening, lyder dommen over julehandlen fra flere dagligvarekæder. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.
Lidt mere forbrugeroptimisme, men haltende indtjening, lyder dommen over julehandlen fra flere dagligvarekæder. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.

Julehandlen blev bedre end forventet - i hvert fald målt på omsætningen. 

Det er ifølge Dagligvarehandlen meldingen fra en række danske dagligvarekæder, herunder Coop, som så salgsmæssig fremgang i julehandlen:

”Vi sporede en spirende optimisme hos kunderne omkring årets jule- og nytårshandel og har haft et godt salg sammenlignet med sidste år. Men vi må også erkende, at det blev avancemæssigt mere presset, hvad der har præget det meste af året,” udtaler Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, til mediet. 

Enslydende toner lyder fra kommerciel direktør i det Dagrofa-ejede Meny, Jesper Bjerring, der over for mediet beretter om tocifrede vækstrater og kundetilvækst. 

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også