Stor fransk dagligvarekoncern boykotter Pepsico

Supermarkedskoncernen Carrefour har fjernet alle Pepsico-produkter fra butikker som følge af det, koncernen beskriver som ”uacceptable prisstigninger.”
Pepsico står bl.a. bag Lay's-chips. | Foto: Sarah Meyssonnier/Reuters/Ritzau Scanpix
Pepsico står bl.a. bag Lay's-chips. | Foto: Sarah Meyssonnier/Reuters/Ritzau Scanpix

Franske forbruger kan fra og med i dag ikke finde hverken Lipton-te, 7Up eller Doritos- og Lay’s-chips på hylderne i supermarkedskæden Carrefour. 

Hylderne er i stedet tomme og erstattet med skilte, hvorpå der står: ”Vi sælger ikke længere dette brand grundet uacceptable prisstigninger.” Det skriver mediet Just-Drinks.

Boykottet af Pepsicos produkter kommer i kølvandet på en række andre kampagner lanceret af Carrefour, som alle har været målrettet fødevareproducenter. Senest har Carrefour sat ”shrinkflation”-skilte ved siden af produkter, der var blevet mindre, men ikke faldet i pris. 

Om Pepsico rent faktisk har forsøgt at gennemtvinge yderligere prisstigninger på produkter er uvist. Selskabet er ikke vendt tilbage på Just-Drinks henvendelse. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også