Hellofresh vinder terræn på mættet dansk marked for måltidskasser

Toplinjen er på fire år blevet øget fra 3,8 mio. kr. til 809 mio. kr. i 2022, skriver Dagligvarehandlen. 
Foto: Pr / Hellofresh
Foto: Pr / Hellofresh

Mens andre måltidskasseleverandører i de seneste år har måttet lade livet som følge af stor konkurrence på det mættede, danske marked, er der fremgang på menuen for Hellofresh Nordics under den tyske Hellofresh-koncern.

Til Dagligvarehandlen fortæller adm. direktør for måltidskasseselskabets nordiske forretning Kristian Hald, at omsætningen de seneste fire år er vokset fra 3,8 mio. kr. til 809 mio. kr. - blandt andet som følge af aggressiv markedsføring og rabatter til nye kunder. 

Og den positive udviklingen er fortsat ind i 2023, fortæller Kristian Hald til mediet: hellofresh

”Vi har været meget tilfredse med udviklingen i 2023. Vi har arbejdet intensivt på løbende at forbedre og udvide vores produkter, så vi kan tilbyde vores kunder endnu mere af det, de efterspørger. Vi har blandt andet øget antallet af ugentlige opskrifter, man kan vælge imellem fra 18 til 33, tilføjet tillægsprodukter som desserter og frugtposter og startet cykelleveringer.”

Direktøren fortæller videre, at planen er, at man i 2024 vil udvide porteføljen yderligere. 

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også