Hellofresh vinder terræn på mættet dansk marked for måltidskasser
Mens andre måltidskasseleverandører i de seneste år har måttet lade livet som følge af stor konkurrence på det mættede, danske marked, er der fremgang på menuen for Hellofresh Nordics under den tyske Hellofresh-koncern.
Til Dagligvarehandlen fortæller adm. direktør for måltidskasseselskabets nordiske forretning Kristian Hald, at omsætningen de seneste fire år er vokset fra 3,8 mio. kr. til 809 mio. kr. - blandt andet som følge af aggressiv markedsføring og rabatter til nye kunder.
Og den positive udviklingen er fortsat ind i 2023, fortæller Kristian Hald til mediet: hellofresh
”Vi har været meget tilfredse med udviklingen i 2023. Vi har arbejdet intensivt på løbende at forbedre og udvide vores produkter, så vi kan tilbyde vores kunder endnu mere af det, de efterspørger. Vi har blandt andet øget antallet af ugentlige opskrifter, man kan vælge imellem fra 18 til 33, tilføjet tillægsprodukter som desserter og frugtposter og startet cykelleveringer.”
Direktøren fortæller videre, at planen er, at man i 2024 vil udvide porteføljen yderligere.
(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie FødevareWatch)
Relaterede artikler
Retnemt overtager kunder fra lukket måltidskassefirma
For abonnenter