Coop melder om vending i økosalget: "Bunden er nået"

Mange økologiske varer har været fanget i prisstormen i 2023, men en pejling fra Coop peger nu på opadgående kurve. Lang vej til toppen, siger ansvarlighedschef Thomas Roland fra Coop.
”Tallene viser, at det økologiske salg falder ikke længere," siger Thomas Roland, ansvarlighedschef i Coop, på økologikongres. | Foto: Jacob Ehrbahn
”Tallene viser, at det økologiske salg falder ikke længere," siger Thomas Roland, ansvarlighedschef i Coop, på økologikongres. | Foto: Jacob Ehrbahn

Heftigt prisfokus har været hård kost for de økologiske varer i det seneste års tid. Her har producenter og detailkæder igen og igen peget på en ensidig forbrugerretning mod discountvarer - og det har kostet på økologien og andre dyrere varesegmenter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også