Amazon angriber det tyske discountmarked med eget brand
Amerikanske Amazon satser på det tyske marked for dagligvarer, hvor de tilbyder flere og flere produkter under eget brand.
På lidt over halvanden år er produktsegmentet steget med næsten seks gange, viser en opgørelse som mediet Handelsblatt har foretaget.
Da Amazon lancerede deres dagligvareafdeling i Tyskland i januar 2022 var det således med 26 produkter under brandet ”Our essentials by Amazon”. I dag kan tyskerne bestille 150 forskellige varer, herunder peber, dåsemajs, kaffe og marmelade inden for fødevarer, mens de også har hverdagsartikler som shampoo og toiletpapir, skriver Handelsblatt.
Dermed presser det i stigende grad de tyske supermarkeder, da Amazon satser på butikkernes kerneproduktssortiment. Amazon har i en skriftlig kommentar svaret Handelsblatt, at virksomheden vil fortsætte med at investere i egen brandforretning.
(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, FødevareWatch.)
Relaterede artikler:
Amazon skrotter gratis forsendelse for Prime-kunder
For abonnenter