Amazon angriber det tyske discountmarked med eget brand

Den amerikanske gigant satser på det tyske marked, og vil fortsat investere i egne brands, skriver mediet Handelsblatt.
Amazon har næsten seksdoblet sin produktkategori på det tyske marked på halvandet år. | Foto: Pascal Rossignol
Amazon har næsten seksdoblet sin produktkategori på det tyske marked på halvandet år. | Foto: Pascal Rossignol

Amerikanske Amazon satser på det tyske marked for dagligvarer, hvor de tilbyder flere og flere produkter under eget brand. 

På lidt over halvanden år er produktsegmentet steget med næsten seks gange, viser en opgørelse som mediet Handelsblatt har foretaget.

Da Amazon lancerede deres dagligvareafdeling i Tyskland i januar 2022 var det således med 26 produkter under brandet ”Our essentials by Amazon”. I dag kan tyskerne bestille 150 forskellige varer, herunder peber, dåsemajs, kaffe og marmelade inden for fødevarer, mens de også har hverdagsartikler som shampoo og toiletpapir, skriver Handelsblatt. 

Dermed presser det i stigende grad de tyske supermarkeder, da Amazon satser på butikkernes kerneproduktssortiment. Amazon har i en skriftlig kommentar svaret Handelsblatt, at virksomheden vil fortsætte med at investere i egen brandforretning.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også