Danskernes tilbudsjagt intensiveres

En ny stikprøveundersøgelse viser ifølge Dagligvarehandlen, at danskerne oftere går på jagt efter gode tilbud. 
Priskrigen er i gang i den danske dagligvarebranche, hvor Coop eksempelvis netop har meddelt, at man sænker prisen på 163 varer i Kvickly og Superbrugsen. (Arkivfoto.) | Foto: Annika Byrde/Ritzau Scanpix.
Priskrigen er i gang i den danske dagligvarebranche, hvor Coop eksempelvis netop har meddelt, at man sænker prisen på 163 varer i Kvickly og Superbrugsen. (Arkivfoto.) | Foto: Annika Byrde/Ritzau Scanpix.

Trods faldende inflation og priser i supermarkederne går danskerne stadig oftere på tilbudsjagt, skriver Dagligvarehandlen på baggrund af en stikprøveundersøgelse, der er foretaget at analysebureauet AIM Create. 

I undersøgelsen er 1.000 danskere blevet bedt om at forholde sig til deres indkøbsadfærd, og her svarer 53 pct., at de oftere kigger efter gode tilbud, når de køber ind. I august sidste år var tallet 48 pct. 

Også kundestrømmen i de danske discountforretninger er stigende, og næsten hver tredje, 32 pct., svarer i undersøgelsen, at de oftere køber ind i discount, hvor tallet for et år siden var 22 pct. 

Undersøgelsen kommer samtidig med, at priskrigen mellem de danske dagligvarekæder bliver stadig mere intens – blandt andet som følge af de forestående årsforhandlinger med leverandørerne. 

Senest har Coop meddelt, at man sænker priserne på 163 varer i Kvickly og Superbrugsen, mens man i Salling Group har bebudet, at man kommer til at lægge ”massivt” pres på priserne i anden halvdel af 2023.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også