Danskernes tilbudsjagt intensiveres
Trods faldende inflation og priser i supermarkederne går danskerne stadig oftere på tilbudsjagt, skriver Dagligvarehandlen på baggrund af en stikprøveundersøgelse, der er foretaget at analysebureauet AIM Create.
I undersøgelsen er 1.000 danskere blevet bedt om at forholde sig til deres indkøbsadfærd, og her svarer 53 pct., at de oftere kigger efter gode tilbud, når de køber ind. I august sidste år var tallet 48 pct.
Også kundestrømmen i de danske discountforretninger er stigende, og næsten hver tredje, 32 pct., svarer i undersøgelsen, at de oftere køber ind i discount, hvor tallet for et år siden var 22 pct.
Undersøgelsen kommer samtidig med, at priskrigen mellem de danske dagligvarekæder bliver stadig mere intens – blandt andet som følge af de forestående årsforhandlinger med leverandørerne.
Senest har Coop meddelt, at man sænker priserne på 163 varer i Kvickly og Superbrugsen, mens man i Salling Group har bebudet, at man kommer til at lægge ”massivt” pres på priserne i anden halvdel af 2023.
Relaterede artikler:
Coop sænker prisen på 163 varer
For abonnenter