Salgs- og marketingdirektør forlader svensk supermarkedskæde efter 12 år

En afløser er endnu ikke på plads, meddeler dagligvarekæden.
ICA har været blandt de dagligvarekæder, der i det seneste år har oplevet en stor tilstrømning af kunder fra Danmark. | Foto: Pr/jessica Gow/tt
ICA har været blandt de dagligvarekæder, der i det seneste år har oplevet en stor tilstrømning af kunder fra Danmark. | Foto: Pr/jessica Gow/tt

Joakim Bohman, der igennem 12 år har været en del af den svenske dagligvarekæde ICA og senest har været salgs- og marketingdirektør, forlader sin stilling, skriver svenske Ehandel på baggrund af en pressemeddelelse.

Det er ifølge hovedpersonen ham selv, der har ønsket at takke af.

”Nu, hvor salgs- og marketingorganisationen er på plads i en kombination med et stærkt ledelsesteam, føles det som den rigtige mulighed for mig at komme videre til nye udfordringer,” siger han ifølge mediet i en meddelelse og uddyber, at han har sidste dag den 30. september.

ICA oplyser til mediet, at en afløser endnu ikke er på plads, men at Magnus Stadig, chef for supermarkederne, og Joakim Bengtsson, chef for fødevarer og nærmarkedet, vil ansvaret, mens rekrutteringen pågår.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også