Brancheorganisationer efterlyser mere fleksibilitet i kontraktforhandlinger

Agilitet bør være et nøgleord i kontraktforhandlingerne mellem producenter og dagligvarehandlen i fremtiden, lyder det fra Mærkevareleverandørerne og DI Fødevarer.
I branchevareorganisationen Mærkevareleverandørerne ønsker man en fintuning af kontrakterne, men dog ikke nødvendigvis af længderne på dem, siger adm. direktør Niels Jensen. | Foto: Pr/mærkevareleverandørerne
I branchevareorganisationen Mærkevareleverandørerne ønsker man en fintuning af kontrakterne, men dog ikke nødvendigvis af længderne på dem, siger adm. direktør Niels Jensen. | Foto: Pr/mærkevareleverandørerne

Skal årskontrakterne mellem føde- og drikkevareproducenter og detailkæderne forblive, som de er i dag, eller har de seneste år udstillet et behov for et opgør med de ofte meget nagelfaste kontrakter, der gør det svært at justere i tilfælde af voldsomme markeds- og prisudsving?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også