Supermarkeder og discountbutikker vil sælge endnu flere egne varer

Coop, Salling Group og Rema 1000 varsler alle, at der efter et år med vækst kommer endnu flere varer fra kædernes egne mærker ind i sortimentet.
Danskerne køber nu flere dagligvarer, som er fra kædernes egne mærker end nogensinde før. Fx leverer Thise Mejeri private label til Coop. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr
Danskerne køber nu flere dagligvarer, som er fra kædernes egne mærker end nogensinde før. Fx leverer Thise Mejeri private label til Coop. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr
Jesper Olesen & Lars Attrup

Omkring hver tredje vare, som nu sælges i de danske supermarkeder og discountbutikker, er kædernes egne mærker. Flere af dagligvarekæderne agter fortsat at skrue op for disse, og dermed fortrænge kendte mærkevarer yderligere fra kølediske og butikshylder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også