Per Bank: "Det er ikke nok at være billigst"

Den afgående topchef i Salling Group lærte en del om danskernes indkøbsadfærd, da koncernen åbnede Basalt, siger han i et interview med Dagligvarehandlen.
Per Bank stopper som adm. direktør i Salling Group 1. juli. | Foto: Joachim Ladefoged
Per Bank stopper som adm. direktør i Salling Group 1. juli. | Foto: Joachim Ladefoged

Evnen til at eksekvere og handle hurtigt er en grundlæggende løftestang for Per Bank, der om få dage overlader roret som topchef i Salling Group til Anders Hagh, skriver Dagligvarehandlen.

I et afskedsinterview peger Per Bank blandt andet på beslutningen om at lukke Basalt ned. 

”Da markedet viste sig at ændre forudsætningerne, lukkede vi hurtigt ned for discountkæden Basalt. Jeg har selv besøgt butikkerne og har også lært nyt om danskernes indkøbsadfærd. Det er ikke nok at være billigst. Det skal også kunne fungere i en presset hverdag, så kurven kan fyldes ordentligt op,” siger Per Bank til Dagligvarehandlen. 

55-årige Per Bank skal fremover være adm. direktør i canadiske Loblaw, der har 220.000 ansatte. Danskeren fortæller i interviewet med Dagligvarehandlen, at han ikke har planer om at blive adm. direktør, når han kommer hjem til Danmark igen, men at han formentlig vil kaste sig over bestyrelsesarbejde.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også