Meny laver juicesamarbejde med drikkevareselskab

Samarbejdet skal fra juni 2023 udmønte sig i nye juiceafdelinger, der skal gøre kundeoplevelsen endnu bedre.
Foto: Pr/ Rynkeby Foods
Foto: Pr/ Rynkeby Foods

Det skal være nemmere for forbrugerne at gennemskue juice- og saftkategorien og se, hvilket potentiale, der er i de forskellige produkter. 

Derfor indgår Meny og Rynkeby Foods nu et samarbejde, som fra juni 2023 skal udmønte sig i nye juiceafdelinger, der skal gøre kundeoplevelsen i Meny-butikker rundt omkring i landet bedre. 

Det skriver parterne i en pressemeddelelse, hvor kommerciel direktør i Meny, Jesper Bjerring, fortæller:

”Saft og juice er lige nu en lidt undervurderet kategori, så i Meny vil vi gerne inspirere danskerne med den viden og de spændende smage, der ligger bag kategorien. Derfor har vi allieret os med Rynkeby, som med deres mangeårige erfaring og strategiske indsigt i udviklingen af kategorien er de helt rette samarbejdspartnere for os. Med Menys høje faglighed og serviceniveau er jeg sikker på, at vi sammen med Rynkeby lykkes med at fremstille saft- og juicekategorien i et nyt og spændende lys over for kunderne.”

Udfordret kategori

De nye saft- og juiceafdelinger er allerede implementeret som pilotprojekt i fire af Menys supermarkeder, nærmere specifikt i Rønnede, Ballerup, Langenæs og Bogense. 

Afdelingerne er delt op i syv segmenter efter forbrugssituationer og på tværs af brands, således det for forbrugeren er nemmere at gennemskue mulighederne med produkterne. 

”Vi tror på, at vi ved at give et bedre overblik kan lære forbrugerne mere om produkterne og vise, at der er saft- og juiceprodukter til en hvilken som helst anledning og et hvilket som helst behov. At en rabarberlemonade kan bruges i en cocktail, en mangosmoothie i en mango-lassi eller et ingefærshot i en suppe, bare for at give nogle eksempler,” udtaler Søren Junker Jespersen, der er kunde- og kategoriudviklingschef i Rynkeby Foods. 

”Vores kategoriprojekt med Meny bygger på, at vi gennem grundig behovsafdækning, læring, inspiration og involvering kan skabe en bedre kundeoplevelse og samtidig hjælpe forbrugerne til at træffe oplyste valg på tværs af kategorien,” tilføjer han. 

Projektet er bygget på et forbrugsstudie med 3000 respondenter, der blandt andet har vist, at kategorien er udfordret grundet lavt fobrugerkendskab. 

”Vores studie viste tydeligt, at forbrugerne kun har en lille indsigt i saft- og juicekategorien. De kender ikke grundlæggende forskelle på for eksempel juice og nektar eller frugtdrik og smoothie, og de har svært ved at afkode, hvordan og hvornår kategoriens forskellige produkter kan bruges. Det gør den til en lidt udfordret kategori,” fortæller Søren Junker Jespersen. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også