Nemlig.com kæmper sig op over indeks 100
Udviklingen med faldende salg er vendt for Nemlig.com, der nu igen ligger over indeks 100.
Det fortæller onlinesupermarkedets adm. direktør Stefan Plenge til Dagligvarehandlen.
”I august 2022 lancerede vi en ny, stærk strategi i Nemlig.com, der kort fortalt handler om at styrke vores konkurrencekraft, og i oktober 2022 kom vendepunktet i vores omsætningsudvikling. Siden da har vi uge for uge frem mod sidste uge (uge 8) vækstet omsætningen, hvor vi endelig krydsede indeks 100 igen,” siger direktøren til Dagligvarehandlen.
Online supermarkedet kastede sig i august sidste år ind i den tiltagede discountkamp på dagligvaremarkedet og lancerede en ny strategi, der prismatchede mere end 1800 dagligvarer med detailkæden Rema 1000 for at tilbyde lave priser på basisvarer.
Udmeldingen fra Nemlig.com om omsætningsløftet kommer oven på et regnskabsår, der bød på en omsætningstilbagegang på 691 mio. kr. til 2,4 mia. kr. mod 3,1 mia. kr. i 2020/21.
Minusset på bundlinjen voksede, og onlinesupermarkedet gik ud af 2021/22 med et underskud på 155,8 mio. kr mod minus 8,2 mio. kr. året forinden.
(Denne artikel er leveret af DetailWatch søstermedie FødevareWatch)
Relaterede artikler
Udskilningsløb er i gang blandt onlinesupermarkeder
For abonnenter