Nemlig.com kæmper sig op over indeks 100

Ny strategi har ifølge adm. direktør Stefan Plenge fået onlinesupermarkedet tilbage på sporet.
Adm. direktør Stefan Plenge melder om | Foto: Martin Lehmann
Adm. direktør Stefan Plenge melder om | Foto: Martin Lehmann

Udviklingen med faldende salg er vendt for Nemlig.com, der nu igen ligger over indeks 100. 

Det fortæller onlinesupermarkedets adm. direktør Stefan Plenge til Dagligvarehandlen

”I august 2022 lancerede vi en ny, stærk strategi i Nemlig.com, der kort fortalt handler om at styrke vores konkurrencekraft, og i oktober 2022 kom vendepunktet i vores omsætningsudvikling. Siden da har vi uge for uge frem mod sidste uge (uge 8) vækstet omsætningen, hvor vi endelig krydsede indeks 100 igen,” siger direktøren til Dagligvarehandlen.

Online supermarkedet kastede sig i august sidste år ind i den tiltagede discountkamp på dagligvaremarkedet og lancerede en ny strategi, der prismatchede mere end 1800 dagligvarer med detailkæden Rema 1000 for at tilbyde lave priser på basisvarer.

Udmeldingen fra Nemlig.com om omsætningsløftet kommer oven på et regnskabsår, der bød på en omsætningstilbagegang på 691 mio. kr. til 2,4 mia. kr. mod 3,1 mia. kr. i 2020/21. 

Minusset på bundlinjen voksede, og onlinesupermarkedet gik ud af 2021/22 med et underskud på 155,8 mio. kr mod minus 8,2 mio. kr. året forinden. 

(Denne artikel er leveret af DetailWatch søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også