Analyse: Coop samler kræfterne i slag om fremtidens discountmarked

Coop forenkler forretningen i historisk strategiskifte. Fremover skal koncernen vinde på to spor – en supermarkedskæde og en discountforretning. Sidstnævnte skal især ud på en vækstrejse og udbygge Coops position på det danske marked, der halter i dag.
Kræn Østergaard Nielsen er adm. direktør i Coop, der sammenlagt har mere end 1.000 dagligvarebutikker i Danmark. | Foto: Christian Als/Coop/PR
Kræn Østergaard Nielsen er adm. direktør i Coop, der sammenlagt har mere end 1.000 dagligvarebutikker i Danmark. | Foto: Christian Als/Coop/PR

For første gang i årtier bliver der færre kædebrands på det danske dagligvaremarked, når Coop fra nytår helt slukker for Fakta, der opsluges af Coop 365discount, og derudover smelter Kvickly og Superbrugsen sammen – først bag facaden, men på sigt også under samme brand.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også