DetailWatch

Analyse: Coop samler kræfterne i slag om fremtidens discountmarked

Coop forenkler forretningen i historisk strategiskifte. Fremover skal koncernen vinde på to spor – en supermarkedskæde og en discountforretning. Sidstnævnte skal især ud på en vækstrejse og udbygge Coops position på det danske marked, der halter i dag.

Kræn Østergaard Nielsen er adm. direktør i Coop, der sammenlagt har mere end 1.000 dagligvarebutikker i Danmark. | Foto: Christian Als/Coop/PR

For første gang i årtier bliver der færre kædebrands på det danske dagligvaremarked, når Coop fra nytår helt slukker for Fakta, der opsluges af Coop 365discount, og derudover smelter Kvickly og Superbrugsen sammen – først bag facaden, men på sigt også under samme brand.

Bag øvelsen ligger behovet for en forenkling og strømlining, der er blevet skærpet massivt af presset på avancen fra høje energiomkostninger og tilbageholdende forbrugerne, der på rekordtid har vendt sig mod tilbud og discount.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs