Netto-reklame driller Irma – som svarer kækt igen

Konkurrencen mellem Salling Group og Coop er blevet åbenlys med Netto-reklame, der nævner Irma, og som er blevet delt vidt og bredt på sociale medier.
Per Bank er adm. direktør i Salling Group. | Foto: Salling Group/PR
Per Bank er adm. direktør i Salling Group. | Foto: Salling Group/PR

”Få råd til at gå i Irma. Gå i Netto.”

Sådan lyder det på et stort reklamebanner, som Salling Group har hængt op lige over en Irma-butik i København.

Per Bank, der er topchef i Salling Group, delte mandag et billede af banneret på Twitter, hvor han skrev, at Nettos marketingafdeling havde været i gang igen.

Opslaget vakte debat, og flere påpegede, at det ikke var god stil – og muligvis også ulovligt – at omtale konkurrenter på denne måde i en reklame.

Hos Irma var reaktionen dog knap så kritisk. Her takkede man Netto og Salling Group for ”skulderklappet” med et opslag på Linkedin.

”Det er dejligt at vide, at I også tænker på os som det sted, man allerhelst vil handle,” skrev Irma mandag på Linkedin.

”Alle kvalitetsbevidste kunder – også jer – er ALTID velkomne i Irma.”

Irma lagde samtidig et billede af Nettos reklamebanner op, hvor teksten var rettet til følgende:

”Få lyst til at gå i Irma. Gå i Netto.”

Fra ungarbejder til landedirektør: ”Jeg har hele tiden følt mig udfordret”

Coop fjerner 2.000 kølere og skruer ned for varmen for at spare på tredoblet elregning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også