Et år på pinden: "Danmark er et next-level discountmarked"

Han kom med mange års erfaring i tysk detail og har efter 12 måneder på posten som dansk Lidl-direktør set sig varm på markedet. Jens Stratmann har sat sit hold og vil være danskernes førstevalg.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Med sikkerhedssko på fødderne og neongul hjelm på hovedet troner Jens Stratmann udover Aarhus fra sit fremtidige kontor i Lidls nye danske domicil. Hvad der i dag er bærende søjler og råt betongulv skal over det næste år forvandles til syv etager, der i alt skal huse 300 af dagligvarekoncernens medarbejdere.

Byggeriet er en vigtig milepæl i den ekspansionsrejse, som Lidl er på i Danmark, hvor der hvert år udvides med nye medarbejdere og butikker samt senest et nyt højteknologisk lager på Sjælland.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement