7-Eleven er den rutinerede i klassen – men konkurrenterne melder sig

FRANCHISING: I en menneskealder har 7-Eleven drevet franchising i Danmark. Undervejs har konceptet haft op- og nedture, men nu er detailkæden landet solidt. Til gengæld ser topchef Jesper Østergaard, at de konkurrerende detailkæder kigger sultent efter forretningsmodellen.
Jesper Østergaard har været adm. direktør for den danske afdeling af Reitan Gruppen, og dermed 7-Eleven, siden 2006. | Foto: Gregers Tycho
Jesper Østergaard har været adm. direktør for den danske afdeling af Reitan Gruppen, og dermed 7-Eleven, siden 2006. | Foto: Gregers Tycho

Historien om 7-Elevens danske franchiseforretning starter i USA i 1970’erne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også