DetailWatch

7-Eleven er den rutinerede i klassen – men konkurrenterne melder sig

FRANCHISING: I en menneskealder har 7-Eleven drevet franchising i Danmark. Undervejs har konceptet haft op- og nedture, men nu er detailkæden landet solidt. Til gengæld ser topchef Jesper Østergaard, at de konkurrerende detailkæder kigger sultent efter forretningsmodellen.

Jesper Østergaard har været adm. direktør for den danske afdeling af Reitan Gruppen, og dermed 7-Eleven, siden 2006. | Foto: Gregers Tycho

Historien om 7-Elevens danske franchiseforretning starter i USA i 1970’erne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede