Gubi levede ikke op til vækstplaner i 2022 og dykkede i indtjening

Mens omsætningen stabiliserede sig på den gode side af en halv milliard, har høje fragtpriser og inflation fået indtjeningen til at dykke med 36 pct. i den kapitalfondsejede designvirksomhed.
Klaus Høeg-Hagensen har været adm. direktør i Gubi i godt to et halvt år. | Foto: Stine Bidstrup
Klaus Høeg-Hagensen har været adm. direktør i Gubi i godt to et halvt år. | Foto: Stine Bidstrup

2022 startede som planlagt for den danske designvirksomhed Gubi, der blandt andet sælger designmøbler og -lamper, og tingene fortsatte også efter planen efter Ruslands invasion af Ukraine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også