Flying Tiger-direktør om klimaindsats: "Det er en forretningsstyring"

Da Martin Jermiin i 2019 satte sig i stolen som adm. direktør for Flying Tiger Copenhagen, blev der lagt en klimastrategi om omstilling af detailbutikkens produkter, skriver Børsen.
Den nye direktør satte gang i at få undersøgt selskabets CO2-udledning og træne produkt- og indkøbsteams.
“Vi tager det lige så seriøst som alle andre forretningselementer. Noget, der er så vigtigt for forretningen, måler vi og følger op. Det er en forretningsstyring, det er ikke en marketingøvelse. Vi er ekstremt datadrevne,” siger Martin Jermiin til Børsen.
I 2021 udledte Flying Tiger Copenhagen 147 mio. kg. CO2, og ifølge kæden har det særligt været svært at få kortlagt udledningen i scope 3 (CO2-udledning, der sker i dele af selskabets værdikæde, som det ikke selv ejer eller kontrollerer, red.), hvor langt størstedelen – 97 pct. – af selskabets CO2-aftryk ligger.
Flying Tiger er igen på vingerne efter underskud på 1,5 milliarder
500 nye butikker på fem år: Flying Tiger lægger an til kæmpe vækstspring