Flying Tiger-direktør om klimaindsats: "Det er en forretningsstyring"

Flying Tiger Copenhagen har siden 2019 arbejdet på at få kortlagt selskabets CO2-udledning, skriver Børsen.
Martin Jermiin er adm. direktør i Flying Tiger Copenhagen. | Foto: Gregers Tycho/ERH
Martin Jermiin er adm. direktør i Flying Tiger Copenhagen. | Foto: Gregers Tycho/ERH

Da Martin Jermiin i 2019 satte sig i stolen som adm. direktør for Flying Tiger Copenhagen, blev der lagt en klimastrategi om omstilling af detailbutikkens produkter, skriver Børsen.

Den nye direktør satte gang i at få undersøgt selskabets CO2-udledning og træne produkt- og indkøbsteams.

“Vi tager det lige så seriøst som alle andre forretningselementer. Noget, der er så vigtigt for forretningen, måler vi og følger op. Det er en forretningsstyring, det er ikke en marketingøvelse. Vi er ekstremt datadrevne,” siger Martin Jermiin til Børsen.

I 2021 udledte Flying Tiger Copenhagen 147 mio. kg. CO2, og ifølge kæden har det særligt været svært at få kortlagt udledningen i scope 3 (CO2-udledning, der sker i dele af selskabets værdikæde, som det ikke selv ejer eller kontrollerer, red.), hvor langt størstedelen – 97 pct. – af selskabets CO2-aftryk ligger.

Flying Tiger er igen på vingerne efter underskud på 1,5 milliarder

500 nye butikker på fem år: Flying Tiger lægger an til kæmpe vækstspring

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også