Svensk køkkenkoncern bag HTH vil skære britisk forretning til

Stigende råvare- og fragtpriser får den svenske køkkenkoncern Nobia til at varsle nedskæringer i det britiske brand Magnet, der vil koste omkring 200 stillinger.
Det skriver Woodssupply på baggrund af Nobias regnskab for første kvartal.
Ifølge direktør for internationale brands i Nobia, Jesper Gylling Olsen, er der ikke udsigt til lignende besparelser i Danmark
”Det er selvfølgelig svært at spå om, hvor stor en længerevarende indflydelse, verdenssituationen potentielt kan have på Nobia Danmark, men vores tre varemærker (HTH, Invita og Uno Form, red.) er nogle af dem, der har klaret sig allerbedst først gennem pandemien og nu i forhold til situationen i Ukraine, så min forventning er, at vi ser ind i nogenlunde status quo på ansættelsesområdet,” siger han til Wood Supply.
Nobia Danmark havde et rekordår i 2021, hvor toplinjen voksede med 460 mio. kr. til 3,26 mia. kr. i 2021 – en stigning på 17 pct. fra året før. Samme vækstrate forplantede sig på bundlinjen, hvor resultatet blev 355 mio. kr. – en stigning på 45 mio. kr. i forhold til 2020.