Butikker er ikke nok: Shoppingkæmper går efter flere café- og spisesteder

Både Magasin og Danske Shoppingcentre vil afsætte flere kvadratmeter til cafeer og restauranter for at tiltrække kunder. ”Oplevelsesindustrien bevæger sig ind i detailhandlen,” mener analytiker.
Danske Shoppingcentre, der står bag 17 storcentre i landet, satser i stigende grad på at mikse butiksliv og madtilbud. | Foto: PR/Danske Shoppingcentre
Danske Shoppingcentre, der står bag 17 storcentre i landet, satser i stigende grad på at mikse butiksliv og madtilbud. | Foto: PR/Danske Shoppingcentre

Det skal være mere end muligheden for at forny garderoben, udskifte stegepanden eller falde for en vase til forårsblomster, der venter, når kunderne går ind ad dørene til Magasin de Nord. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også