Forbrugertilliden tager et dyk i USA

Det var forventet, at forbrugertilliden ville stige i februar, men i stedet er de amerikanske forbrugere blevet mere pessimistiske.
Forbrugertilliden er et udtryk for forbrugernes tiltro til sin egen og samfundets økonomi. | Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix
Forbrugertilliden er et udtryk for forbrugernes tiltro til sin egen og samfundets økonomi. | Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix

Den amerikanske forbrugertillid overraskede negativt i februar ved at falde til 106,7 fra 110,9 måneden før. Til sammenligning var der ventet en stigning til 115,0 ifølge estimater indsamlet af Bloomberg. Tallet for januar blev revideret fra oprindeligt oplyst 114,8.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også