Danske webshops presses af stigende Google-priser i "giganternes kamp"

Ifølge danske webshops er priserne på Google-annoncer gået voldsomt op på baggrund af aggressive investeringer fra bl.a. kinesiske Temu. ”Annoncering er vigtig for Temu”, lyder det fra koncernen.
Temu, Shein og Amazon har alle skruet massivt op for investeringerne i annonceplader hos Google, og det presser de danske webshops, der nu skal betale mere for deres annoncer. | Foto: Florence Lo
Temu, Shein og Amazon har alle skruet massivt op for investeringerne i annonceplader hos Google, og det presser de danske webshops, der nu skal betale mere for deres annoncer. | Foto: Florence Lo

Normalt sværger webshops til digital annoncering, hvor de kan ramme kunderne, når de fx søger på løbesko eller træningsure på Google. Men hos danske Løbeshop.dk har man den seneste tid ændret strategi.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også