Danskernes brug af takeaway stiger fortsat

Det er modsat det forbrugsmønster, der ses i danskernes indkøb i supermarkederne.
Takeaway og fastfood bliver mere og mere populært i den danske befolkning. | Foto: Frank Rumpenhorst/AP/Ritzau Scanpix
Takeaway og fastfood bliver mere og mere populært i den danske befolkning. | Foto: Frank Rumpenhorst/AP/Ritzau Scanpix

Selvom høj inflation kan mærkes i et fald i danskernes indkøb af madvarer i supermarkeder, kan det ikke ses i forbruget af takeaway. Det steg nemlig med seks procent sidste år - og det er efter, at tallene er renset for inflationen, skriver Politiken på baggrund af tal fra Danmarks Statistiks forbrugsundersøgelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også