Boozt løfter forventninger til året efter stærkt salg på black friday

Online varehuset opgraderer det nedre mål for omsætning og indtjening i kølvandet på november-salget. 
Boozt løftede salget under black friday bl.a. i kraft af flere varekategorier, melder selskabet. | Foto: Boozt/pr
Boozt løftede salget under black friday bl.a. i kraft af flere varekategorier, melder selskabet. | Foto: Boozt/pr
AF MARKETWIRE

Modeportalen Boozt løfter forventninger til året efter et stærkt salg i november, hvor højdepunktet var den store indkøbsdag Black Friday.

Selskabet venter nu en vækst i omsætningen på 13-15 pct. mod tidligere 11-15 pct. Hertil ventes et justeret driftsresultat, EBIT, på 370-390 mio. svenske kr. fra tidligere 350-390 mio. svenske kr.

”Vi er meget glade for at se, at vi kan fastholde vores momentum på trods af et udfordret marked, og at vores kunder fortsat med at købe i vores online ”department store” koncept,” siger topchef Hermann Haraldsson i meddelelsen.

Boozt har gennem længere tid satset på at udvide sit koncept fra modeplatform til et online varehus med flere produktkategorier, herunder børn, sport, skønhed og bolig. Ifølge meddelesen lå over 50 pct. af salget i perioden i andre kategorier end mode.

Boozt melder samtidig om et rekordsalg i forbindelse med Black Friday, der gerne får mange forbrugere til tasterne for at handle.

”(...) på trods af et svært marked, hvor forbrugslysten er mere afdæmpet, kunne Boozt og Booztlet (outlet-version, red.) byde velkommen til 125.000 nye kunder i Black Friday-ugen,” skriver selskabet.

Ifølge Boozt håndterede distributionscentret i svenske Ängelholm mere end 20.000 varer per time i de travleste timer på den store indkøbsdag, og det var rekord. Til sammenligning var niveauet omkring 15.000 varer i forbindelse med begivenheden sidste år.

Aktien stiger 2,3 pct. til 77,65 kr. tirsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også