Nye udfordrere presser store bilmærkers salg i Danmark

Ni ud af de ti største bilmærker har i de seneste ti år tabt markedsandele.
Renault er blandt de bilmærker, der har tabt markedsandele i Danmark i de seneste ti år - fra 6,5 pct. af markedet i 2013 til 2,3 pct. i 2023 | Foto: Josef Horazny/AP/Ritzau Scanpix
Renault er blandt de bilmærker, der har tabt markedsandele i Danmark i de seneste ti år - fra 6,5 pct. af markedet i 2013 til 2,3 pct. i 2023 | Foto: Josef Horazny/AP/Ritzau Scanpix

I 2013 sad de ti største bilmærker i Danmark på 71,9 pct. af markedet, men ti år efter er de samme bilmærkers andel af det danske personbilsmarked reduceret til 49,9 pct. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også