Måltidskasseselskabet Hellofresh skuffer med salg, ordrer og prognose

Til gengæld overgår den justerede EBITDA-indtjening forventningerne i det tyske selskab.
Foto: Pr / Hellofresh
Foto: Pr / Hellofresh
AF MARKETWIRE

Det tyske måltidskasseselskab Hellofresh skuffer med salg, ordrer og prognoserne i forbindelse med regnskabet for fjerde kvartal.

Det Berlin-baserede selskab fik i fjerde kvartal en vækst i salget på 19 pct. til 1,87 mia. euro, hvilket er lidt under analytikerkonsensus på 1,92 mia. euro.

Antallet af ordrer skuffer også ved at falde 0,6 pct. til 29,28 mio. sammenlignet med analytikernes forventning på en stigning til 30,2 mio.

Til gengæld er den justerede EBITDA-indtjening steget med 22 pct. til 160,1 mio. euro, hvor analytikerne kun havde sat næsen op efter en fremgang til 137,2 mio. euro.

For 2023 venter Hellofresh en vækst i salget i faste valutakurser på 2-10 pct. sammenlignet med et analytikerskøn på 7,47 pct.

Den justerede EBITDA-indtjening ventes i år at nå 460-540 mio. euro, hvilket også skuffer i forhold til analytikerprognosen på 542,6 mio. euro.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også