7-Eleven tager bornholmsk tvist med til 110.000 folkemøde-gæster

Der kommer et lokalt aftryk på fødevarerne hos detailkæden 7-Eleven på Folkemødet. Mødet kan være genvej for de lokale producenter ind i alle 176 danske butikker.
Foto: PR
Foto: PR

Detailkæden 7-Eleven har bygget tre midlertidige butikker til at servicere de mange deltagere til årets Folkemøde på Bornholm, der begynder torsdag.

Kæden vil friste de forventede 110.000 deltagere over fire dage med en række ”sunde og bæredygtige” fødevarer, der i år har fået et bornholmsk aftryk i samarbejde med lokale producenter på øen, skriver selskabet i en pressemeddelelse. De tre butikker suppleres af et gadekøkken med hotdogs.

”Vi glæder os enormt meget til årets Folkemøde, som endelig er tilbage for fuldt blus. Vi kommer til at bygge videre på de positive erfaringer fra sidste år og har igen i år flere spændende samarbejder med lokale bornholmske producenter, der sætter sit helt særlige præg på sortimentet,” udtaler adm. direktør Jesper Østergaard fra 7-Eleven Danmark.

Selskabet samarbejder med lokale producenter som Bornholms Ismejeri og Karamel Kompagniet, som opfølgning på sidste års samarbejde med Bornholm Kombucha, der nu er inde i 176 butikker landet over.

”Vi ser meget gerne, at de mindre danske producenter kommer på hylderne i 7-Eleven. Det er en win-win. Vi får nogle spændende og innovative varer på hylderne, mens producenterne får mulighed for at komme bredt ud til danskerne med deres produkt,” udtaler Jesper Østergaard.

(Denne artikel er leveret af DetailWatchs søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også