7-Eleven tager bornholmsk tvist med til 110.000 folkemøde-gæster

Detailkæden 7-Eleven har bygget tre midlertidige butikker til at servicere de mange deltagere til årets Folkemøde på Bornholm, der begynder torsdag.
Kæden vil friste de forventede 110.000 deltagere over fire dage med en række ”sunde og bæredygtige” fødevarer, der i år har fået et bornholmsk aftryk i samarbejde med lokale producenter på øen, skriver selskabet i en pressemeddelelse. De tre butikker suppleres af et gadekøkken med hotdogs.
”Vi glæder os enormt meget til årets Folkemøde, som endelig er tilbage for fuldt blus. Vi kommer til at bygge videre på de positive erfaringer fra sidste år og har igen i år flere spændende samarbejder med lokale bornholmske producenter, der sætter sit helt særlige præg på sortimentet,” udtaler adm. direktør Jesper Østergaard fra 7-Eleven Danmark.
Selskabet samarbejder med lokale producenter som Bornholms Ismejeri og Karamel Kompagniet, som opfølgning på sidste års samarbejde med Bornholm Kombucha, der nu er inde i 176 butikker landet over.
”Vi ser meget gerne, at de mindre danske producenter kommer på hylderne i 7-Eleven. Det er en win-win. Vi får nogle spændende og innovative varer på hylderne, mens producenterne får mulighed for at komme bredt ud til danskerne med deres produkt,” udtaler Jesper Østergaard.
(Denne artikel er leveret af DetailWatchs søstermedie FødevareWatch)