PR-profiler: Trods gode salgstal har Ruslands-aktiviteter kostet Ecco dyrt

Eccos image har lidt stor skade, fordi skokoncernen har valgt at blive i Rusland. Det har bl.a. været et stort nederlag for Ecco at blive droppet af Kongehuset, siger PR-folk. 
Eccos fortsatte engagement i Rusland giver ridser i lakken, siger PR-profiler. | Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix
Eccos fortsatte engagement i Rusland giver ridser i lakken, siger PR-profiler. | Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix

Ganske vist har skogiganten Eccos beslutning om fortsat at drive forretning i Rusland efter landets fuldskala-invasion af Ukraine tilsyneladende ikke kostet på bundlinjen. Men selskabets omdømme har fået ridser i lakken, og dets mangelfulde dialog med omverdenen gør ondt værre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også