Britisk dagligvarekæde skruer ned for alkoholiske drikkevarer

Den britiske dagligvarekæde Waitrose har planer om at give alkoholfrie drikkevarer 60 pct. mere hyldeplads, end kategorien har i dag. 
Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix.
Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix.

Alkoholiske drikkevarer får fremover mindre hyldeplads i den britiske supermarkedskæde Waitrose, der i stedet viger pladsen til den alkoholfrie kategori. 

Ifølge The Times sker det som følge af, at efterspørgslen på de alkoholfrie drikkevarer vokser så hurtigt. Avisen skriver, at Waitrose fremover giver de alkoholfrie drikkevarer 60 pct. mere hyldeplads end førhen. 

”Vi forventer, at dette år bliver det største år til dato for salget (af alkoholfrie drikkevarer, red.) og forbereder os på stor efterspørgsel til jul,” udtaler Pierpaolo Petrassi, der er ansvarlig for øl, vin og spiritus i Waitrose, til avisen. 

Efterspørgslen er også stigende i Danmark. I hvert fald viste tal fra Danmarks Statistik for nyligt, at de danske forbrugere på ti år er begyndt at bruge seks gange så mange penge på øl med meget lidt eller helt uden alkohol. 

(Denne artikel er leveret af DetailWatchs søstermedie FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også