Brillekoncern udvider koncept med gratis sportsbriller til børn
Den nordiske optikerkoncern Synsam, som Profil Optik er en del af, styrker det gratis initiativ ’På lige vilkår’, der skal sikre børn med briller bedre mulighed for at indgå i sportsaktiviteter, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Styrkelsen sker igennem en ny og større brillemodel, der skal sikre, at flere børn kan få gavn af tilbuddet om gratis aktivitetsbriller.
Indtil videre har Synsam uddelt mere end 46.000 gratis sports- og aktivitetsbriller til børn, der bruger briller, i hele Norden, oplyser koncernen. I Danmark går initiativet under navnet ’På lige vilkår’ og er ifølge Synsam skabt med et ønske om, at børn, der bruger briller, ikke skal være hindret i at deltage i aktive og sociale fællesskaber af frygt for at ødelægge deres dyre briller.
”Vi ønsker, at flere børn skal have gavn af vores tilbud om en gratis sports- og aktivitetsbrille, og gennem årene har vi erfaret, at der er behov for at udvide udvalget af brillestørrelser. Den nye brillestørrelse skal hjælpe de større børn, hvor de eksisterende modeller har været for små, så de også kan klare vildfarende bolde og hårde tacklinger uden at bekymre sig om, at brillerne falder af eller går i stykker,” siger Gitte Sørensen, optisk ansvarlig hos Profil Optik.
Synsams tilbud om en gratis sports- og aktivitetsbrille med styrke gælder børn i alderen 5 til 12 år, hvoraf børn under 10 år skal henvises af en øjenlæge.
Relaterede artikler
Synoptik runder 2,6 milliarder i omsætning efter opkøb
For abonnenter