Tøjeksporten kan langt fra holde tempo – det tyske marked sender salget ned

Efter et 2022 med meget hastig vækst i salget til udlandet, ser tallene anderledes ud for den danske tøjbranche som netop nu samles til modeuge i København.
Modeugen i København rummer både shows og messer, hvor de danske mærker byder sig til over for indkøbere. | Foto: Stine Bidstrup
Modeugen i København rummer både shows og messer, hvor de danske mærker byder sig til over for indkøbere. | Foto: Stine Bidstrup
AF JESPER OLESEN

Tøjbranchen holder samlet fart i salget og eksporten, men en lille vækst i årets første måneder er dog især trukket af prisstigninger – mere end øget salg målt i volumen. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også