Fransk luksuskoncern indgår OL-sponsorat

Det franske konglomerat skal bl.a. stå for at designe OL-medaljerne og klæde den franske delegation på.
Antoine Arnault, brandchef, og hans far, topchef Bernard Arnault, deltog sammen med Tony Estanguet, der står i spidsen for OL i Paris i 2024 i en pressekonference mandag. | Foto: Pascal Rossignol
Antoine Arnault, brandchef, og hans far, topchef Bernard Arnault, deltog sammen med Tony Estanguet, der står i spidsen for OL i Paris i 2024 i en pressekonference mandag. | Foto: Pascal Rossignol

Når de stærkeste topatleter i stort set alle sportsgrene til næste sommer skal dyste om OL-medaljer i Paris, bliver milliardkoncernen LVMH en synlig faktor.

Den franske luksusgigant, der står bag brands som Louis Vuitton, Dior og Moet Hennessy, bliver officiel sponsor til De Olympiske Lege, skriver Reuters

LVMH’s smykkebrand Chaumet skal stå for designet af medaljerne til OL, mens skønhedsbrandet Sephora skal sponsorere den traditionelle fakelstafet. Derudover skal LVMH kæde den franske delegation på.

Vilkårene for sponsoratet er ikke offentliggjort, men ifølge Reuters anslås det, at det vil koste LVMH omkring 150 mio. euro – lidt over 1,1 mia. kr.

”Legene er en mulighed for at få Frankrig til at skinne,” siger Antoine Arnault, der er en af LVMH-topchef Bernard Arnaults fem børn, i en officiel meddelelse.

LVMH omsatte i 2022 for rekordhøje 79,2 mia. euro – svarende til 590 mia. kr. Det var en vækst på 23 pct. i forhold til 2021. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også