Globalt sportsbrand indgår partnerskab med Zalando
Det globale sportsbrand Lululemon, der har base i Vancover i Canada, styrker sin tilstedeværelse på det europæiske sportsmarked.
Det sker via et nyt samarbejde med den tyske e-commerce-kæmpe Zalando, der torsdag har lanceret Lululemons tøj i 12 europæiske markeder inklusiv Danmark.
Hidtil har Lululemon fokuseret på direct-to-consumer-salgskanaler og solgt sit tøj til Europa via sin egen europæiske webshop. Samarbejdet med Zalando skal sætte skub i udbredelsen af brandets produkter i Europa, oplyser brandet.
”Vores partnerskab med Zalando vil gøre det muligt for os at nå flere kunder på vores eksisterende markeder og nå ud til nye kunder på de markeder, hvor vi endnu ikke har en fysisk tilstedeværelse, hvilket vil hjælpe os med at fortsætte med at udvide vores globale fællesskab,” siger Sarah Clark, chef for det europæiske, mellemøstlige og afrikanske marked i Lululemon, i en pressemeddelelse.
Lululemon-kollektionen, der lanceres på Zalando, består af alt fra trænings-, løbe-, yoga- og livsstilstøj samt accessories. Udvalget er allerede tilgængeligt i Danmark og vil også være tilgængelig i Østrig, Belgien, Tjekkiet, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Sverige og Holland via Zalandos partnerprogram.
”Mode handler om det individuelle udtryk og om at føle sig rustet til enhver lejlighed – også sport. Partnerskabet med Lululemon opfylder vores ambition om at tilbyde vores kunder de mest relevante og spændende brands,” siger David Schneider, meddirektør og grundlægger af Zalando.
Lululemon blev stiftet i 1998 af Chip Wilson og har over 600 butikker på særligt det nordamerikanske og kinesiske marked.
Den danske erhvervsmand Klaus Anker Petersen, der står bag omkring 60 Lego-franchisebutikker i Shanghai og er i fuld gang med at udrulle Kop & Kande over hele Kina, fremhævede også Lululemon og sportsbrandets vækst i landet. Her nævnte han, at Lululemon har åbnet over 150 butikker på få år.