Ralph Lauren tjener flere penge efter hævede priser

Luksusvaremærket har både hævet top- og bundlinje.
Ralph Lauren har butikker over store dele af verden. | Foto: Henry Nicholls
Ralph Lauren har butikker over store dele af verden. | Foto: Henry Nicholls

Det amerikanske luksusvaremærke Ralph Lauren har haft god succes med at hæve priserne på tøj, parfumer og accessories, og det har ført til både højere omsætning og bundlinje.

Det fremgår af regnskabet for fjerde kvartal, der netop er offentliggjort. Investorerne kvitterer samtidig ved at sende aktien 5,5 pct. højere i det amerikanske formarked.

Selskabet har hentet en justeret indtjening per aktie på 0,90 dollar i fjerde kvartal, der skal ses i forhold til analytikernes forventning om 0,60 dollar per aktie. Tallet var 0,49 dollar per aktie i samme kvartal året før.

Det er skabt ud fra en omsætning på 1,54 mia. dollar, der er en vækst på 1,2 pct. fra det tilsvarende kvartal året forinden. Analytikerne havde spået en omsætning på 1,47 mia. dollar.

Ifølge selskabet hænger det sammen med hævede priser, der er løftet 12 pct. for både kvartalet og set over helåret.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også