Virksomheder pålægges i højere grad et politisk ansvar på eksportmarkeder

Selskabers politiske stillingstagen eller mangel på samme er blevet et tilbagevendende tema, og virksomheder bør vænne sig til, at forretning og politik ikke længere kan adskilles, siger professorer.
Foto: AFP/Ritzau Scanpix
Foto: AFP/Ritzau Scanpix

Hvor virksomheder i højere grad før kunne koncentrere sig om drift uden at skulle forholde sig til politiske aspekter, fylder det politiske i dag i en sådan grad, at man som virksomhed ikke kan bevæge sig ind på politisk betændte markeder uden også at gøre sig selv sårbar over for kritik. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også