Nordisk luksuskoncerns salg styrtdykkede i 2022 efter flere solide år

Group 88, der står for salget af luksusbrands som Balenciaga, Marc Jacobs og Valentino i Norden, vil trimme selskabet efter et år, præget af bl.a. svigtende indtægter fra asiatiske turister. 
Group 88 står bl.a. bag salget af Saint Laurent i Norden. | Foto: Sarah Meyssonnier
Group 88 står bl.a. bag salget af Saint Laurent i Norden. | Foto: Sarah Meyssonnier

De danske og nordiske brugeres fokus på økonomi har påvirket salget af dyre luksusvarer i 2022.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også