365discount lancerer nyt private label-mærke som led i discountkamp

”Stærke egne mærker er afgørende for at vinde kampen mod discountkonkurrenterne Lidl, Netto og Rema 1000,” siger kommerciel direktør til Dagligvarehandlen.
Coop 365discount-kæden startede med 15 testbutikker i 2020. I dag er antallet vokset til over 300 – primært på grund af konverteringer af Fakta-butikker. | Foto: Pr / Coop
Coop 365discount-kæden startede med 15 testbutikker i 2020. I dag er antallet vokset til over 300 – primært på grund af konverteringer af Fakta-butikker. | Foto: Pr / Coop

Coops discountkæde 365discount har fra denne uge indført et nyt private label, der indeholder produkter som kakao og iskaffe. Det nye brand er det tredje private label-mærke, der kun kan købes i discountkæden.

Det skriver Dagligvarehandlen med henvisning til denne uges tilbudsavis.

”Stærke egne mærker er afgørende for at vinde kampen mod discountkonkurrenterne Lidl, Netto og Rema 1000, der har opbygget stærke platforme for private brands,” siger Jeff Salter, kommerciel direktør for Coop 365discount, og tilføjer, at det nye private label drejer sig om cirka 100 produkter.

Den kommercielle direktør fortæller, at private label-mærket Smag Forskellen, som allerede er i eksisterende Coop-kæde, også er på hylderne i 365discount, og at der med tiden kan komme endnu et premium-brand til kæden.

Fakta-kæden, der blev erstattet af 365discount-kæden, startede i 2014 med sine egne mærker med navnene 365 Økologi og 365 Minirisk, som senere skulle indikere 365discounts fokus på økologi og miljø.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også